zondag 28 november 2010

Power-vrouwen, power to the women!

Met het volgende stuk loop ik al een tijd in mijn hoofd, maar kom er nooit toe om het te plaatsen, ...ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet beginnen en hoe ik alle losse gedachten tot een verhaal kan maken... De eerste gedachte om hier over te schrijven kwam toen Paps in het ziekenhuis lag. Ik vind mijn Mams en Power-vrouw. Een soort ... Super-Mams ofzo... Ondanks tegenslagen en moeilijke situaties maakt zij het beste van elke dag. Ook Oma is een Power-vrouw... maar dat zijn niet de enige, er zijn er meer. Power-vrouwen komen in alle soorten en maten, met alle leeftijden. Power-vrouwen zijn sterk, staan voor de situatie waar ze zich in bevinden en willen die zelf oplossen..., doen naast hun werk als zelfstandige ook nog "even" een studie om hun doel te bereiken of voeden alleen een kind op... bovenal zijn Power-vrouwen trots.

Ik??... Nee,...ik ben geen Power-vrouw...in tegenstelling tot hen maak ik problemen waar zij ze proberen op te lossen. Ik observeer de Power-vrouwen in mijn omgeving, 1 van hen schreef: "Pain is temporary, pride last a lifetime..." Of... naja, daar kwam het in ieder geval op neer... Ik denk dat trots de Power-vrouw drijft, want wat als ze dat niet meer zouden hebben? Ik ga geen namen noemen en zeker geen situaties beschrijven want behalve trots is de Power-vrouw ook bescheiden en zal nooit problemen aan de grote klok hangen, slechts enkele vertrouwelingen horen bij een selecte groepje insiders die weten wat er gaande is. Degenen waar ik over schrijf zullen zichzelf herkennen in de omschrijving die ik heb vermeld...

Power-vrouwen, ...het is een eer om me onder jullie te mogen bevinden, misschien leer ik er zelf nog eens wat van ... ;-)

1 opmerking: