dinsdag 11 januari 2011

Over Miss Insomnia, lotgenoten en de slaap die ik niet kon vatten ...

Maandagnacht, twee weken geleden:

03.33....Met mijn ogen wijd open kijk ik in het zwarte gat dat onze slaapkamer is. Slapen lukt me niet en mijn hoofd zit vol, waarvan weet ik niet. Vriendje ligt weer naast me in bed nadat hij om 02.00 thuis kwam en eerder op de avond heb ik een heel verhaal op papier gezet voor mijn blog, dat kan het dus niet zijn wat door mijn hoofd spookt. Toch, het slapen wil niet. Zou het glad zijn in de ochtend? Ik ga al anderhalf uur voor ik moet beginnen van huis, dus wat wil ik nog meer doen, eerder van huis gaan is waanzin, dan heet te laat komen gewoon overmacht. Ik stuur via Facebook een berichtje aan Miss Insomnia. Deze Braziliaanse friend heb ik leren kennen in Toulouse. In de zomer van 2001 zaten we bij elkaar in de klas tijdens een zomercursus bij Alliance Francaise. Vaak als ik wakker ben, blijkt zij ook wakker te zijn en voeren we midder-nachtelijke-gesprekken door berichtjes over en weer te sturen. Vannacht niet, blijkbaar kan ze de slaap beter vatten dan ik...

Hoe dan ook, ergens tussen 04.00 en 06.20 ben ik in slaap gevallen, ik heb zelfs gedroomd. Ik droomde dat ik me versliep, dat het al licht begon te worden, dat mijn wekker het niet deed en dat ik Vriendje moest vragen of ik me echt verslapen had. Ondanks dat er in dromen de meest onlogische dingen voorkomen kost het me even tijd om me er van los te schudden. Nog niet geheel wakker begin ik aan mijn opstaan-en-vertrekken-ritueel en als ik eenmaal in de bus zit lijk ik me in een soort parallelle dimensie te bevinden waar men niet meer slaapt, maar ook niet wakker is. Om eerlijk te zijn zien deze mensen eruit alsof ze net zo'n beroerde nacht hebben gehad als ik. Ik voel me gesteund door deze lotgenoten. Joehoe!!.... Ik ben niet de enige!! Ach.... het wordt vanzelf vijf uur en vanavond.... vanavond doen we gewoon ons best om wat meer slaap te krijgen. Van Miss Insomnia kreeg ik rond tienen een berichtje : "Hey Girl, had a wonderfull sleep! such a shame you didn't! xxx" ... Je zou er toch jaloers op worden niet... ;-)

2 opmerkingen:

  1. "als ik eenmaal in de bus zit lijk ik me in een soort parallelle dimensie te bevinden waar men niet meer slaapt, maar ook niet wakker is."

    Dat is zó waar en herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt he!! Alsof iedereen zich in een soort van slow-motion voortbeweegt ofzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen