dinsdag 18 januari 2011

Sleepless in ... Groningen

Zondagochtend heel vroeg, in een huis dat niet het mijne is...

Omdat slapen onmogelijk lijkt heb ik het dekbed gepakt in zit nu op de bank  met het dekbed opgetrokken tot mijn kin, hopend op nog een beetje slaap en luisterend naar geluiden die mij niet bekend zijn. Het continue tikken van de klok illustreert de tijd die langzaam voorbij gaat. Bij de vijver, in het park aan de overkant van de weg hoor ik de ganzen geluid maken, wat voor geluid maken ganzen eigenlijk? Ik zoek het op op Google en kom erachter dat een gans gakt. Weer wat geleerd, en dat terwijl de wereld om me nog in dromenland verkeert. De kerktoren slaat zes maal. Sinds ik hier zit kwamen er twee auto's langs, en een fietser in tegengestelde richting. Alles en iedereen onbewust van het feit dat ze vanaf de bank in 1 van de huizen worden gadegeslagen. De klok van de buren loopt achter, of misschien loopt de kerkklok voor... Beide klokken geven in ieder geval niet om dezelfde tijd aan dat het zes uur is. Hoe de klok van de buren eruitziet weet ik niet maar het klinkt als een ouderwetse klok met klepel, zo eentje die je nog op moet winden. Buiten weerspiegelen de straatlantaarns in het natte wegdek, werpen een gelig licht over het asfalt. Aan de overkant staan zeven auto's geparkeerd, een eend bemoeid zich met de gans bij de vijver. Ergens, hoog boven de straatlantaarn zie ik een lichtje branden, ik irriteer me dat ik niet wat het lichtje is. Als Paps later langskomt vraag ik het aan hem,...wat denk je...: lichtje verdwenen!!! Paps verdwijnt weer richting zijn slaapkamer en ik, ik moet ergens toch in slaap zijn gevallen want het eerste wat ik me daarna kan herrinneren is dat een nieuwe dag is aangebroken in Groningen.

Goeiemorgen, nieuwe morgen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten