zaterdag 29 januari 2011

My strange case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde

Soms twijfel ik aan mezelf, zou ik bijna denken dat ik een vorm van schizofrenie heb... Ik heb de vreemde gave om binnen enkele seconden een totaal andere persoonlijkheid te creeren, als een blad aan de boom om te keren... Mijn glas van half vol, half leeg te laten worden, in plaats van de zon na de regen alleen maar grijze wolken te zien, ... zowel Jekyll als Hyde te zijn,...alleen dan zonder de moorden en de drankjes natuurlijk...

Mijn Jekyll-kant is vrolijk en gezellig, vind het leuk om te bakken en te koken, creatief bezig te zijn, Vriendje te plagen en zingt ontzettend vals mee met bijna elk willekeurig liedje op de radio. Mijn Hyde-kant is mijn sombere alter ego dat stil en achterdochtig is, de moeilijkste weg kiest, voor weinig reden vatbaar is en slecht slaapt. Ondanks dat Dr. Jekyll de overhand heeft is Mr. Hyde altijd aanwezig, als een schaduw... Nooit kan ik hem van me losmaken want ik ben altijd achterdochtig voor wat komen gaat. Er zijn momenten dat ik Mr. Hyde de overhand voel nemen, dat begint met een onheilspellend gevoel in mijn buik. Mr. Hyde is sterker dan Dr. Jekyll en verslaat hem met beide handen op de rug. Voor Jeckyll is het moeilijk om terug te komen en zijn revange te nemen als de donkere wolken eenmaal samenpakken. Uiteindelijk, met de komst van het daglicht verdwijnt Mr. Hyde, ... net zoals de zon hem vandaag heeft verjaagd,...soms moet ik zelf sterker zijn en die knop om zetten, me niet laten belemmeren door 1 van beiden. Jekyll of Hyde...
Tijd om dat te doen!
Dr. Jekyll is terug!
Welkom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten