zondag 27 november 2011

It's just me....

Dit jaar 33 jaar, in 1978 geboren,
niet in Haarlem waar ik woon, maar in het 'hoge noorden'.
Heden ten dage observeer ik alles, wat er om mij heen gebeurd,
wordt er heel wat afgelachen en ook wel eens wat betreurd...
Ik ben degene die blijft geloven, zolang als ik dat kan,
in de waarheid, sprookjes en Sinterklaas, in het bestaan ervan...

Ik houd van schrijven bij de zee, de zon en blauwe luchten,
niet van autorijden, dat probeer ik te ontvluchtten.
Wel van het voorjaar, de zomer, de maan die me volgt waar ik ook ga,
bloesemblaadjes die naar beneden sneeuwen als ik in het midden sta...
Uitslapen is voor mij niet weggelegd, al blijf ik liever dromen...
na een fietstochtje, een half uur te vroeg op mijn werk aankomen...

Mandarijntjes, kopjes thee met melk, colaatjes light met citroen,
Lunchen met een broodje kaas, en daar tomaat op doen.
Eten koken vind ik leuk en gooi vaak knoflook door wat word gemaakt,
maar kan niet waarderen als jij er alleen van eet en vervolgens naast me slaapt.
Verdrietig word ik van mensen die niet door mijn uiterlijk heen kunnen kijken,
er is zoveel meer dan dat, maar dat zal pas later blijken...

Zwarte haren, zwarte jurk, rode nagels en een bril,
eigenwijs tot op het einde en heel goed weten wat ik wil...
Wat in mijn hoofd zit kan ik lang niet altijd tot uitvoering brengen,
ben nooit te beroerd om me ergens mee te bemoeien, me erin te mengen.
Maar degen die mij vertrouwen, die de echte 'ik' soms mogen zien,
weten dat ik er voor hen ben, en noemen me zelfs 'lief' misschien...

Ik geloof je op je woord, daarvoor hoef je me alleen maar aan te kijken,
ontwijk je mijn ogen dan is er iets niet juist, althans, zo vind ik het lijken...
Als ik je begrijp, dan hoef je niet te praten, hoef je niets uit te leggen,
zwijgzaamheid mijner zijds, omdat ik bang ben het verkeerde te gaan zeggen...
Dan is er nog dat dingetje, dat zelfvertrouwen heet, krijg het steeds meer onder de knie,
Tot dat de dag komt dat ik luidkeels roep:"Hello world, this is me!!!!!!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten