zaterdag 4 juni 2011

Vandaag... 04 juni 2011

De zon, de wind, verlaten stranden,
de geur van kaarsjes na het branden...
Donkere wolken die oplossen, ... verdwijnen,
een regenboog die als bij toverslag lijkt te verschijnen...
Buiten zitten, starend, tot de schemering de dag heeft ingehaald,
Engelse boeken lezen, want ik houd niet van vertaald...

Idyllische witte wolkjes tegen een achtergrond van blauw,
fietstochtjes in de vroege ochtend-kou...
Met blote voeten aan de vloedlijn staan,
mijn gedachten op papier zetten, ze de vrije loop kunnen laten gaan...
Luisteren naar goede teksten, op muziek gezet...
Schone lakens, net gewassen, lekker ruikend, op het bed...

Onstuimige herfststormen, de bladeren door de lucht zien waaien,
in het voorjaar viooltjes zaaien...
Narcissen, kopjes thee, de ochtend zien ontwaken,
sprookjes, waarin ik mijn geloof liever niet kwijt zou raken ...
Mensen bij wie ik mezelf kan zijn, zoals ik ben,
zijn slechts een paar voorbeelden die ik ken...

Bovenstaande dingen, allemaal favorieten van mij,
maken me op elk moment kleine beetjes blij....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten