donderdag 19 mei 2011

The most curious case of..... socks!

Ergens bevind zich een hele andere wereld, ...een wereld waar de meesten van ons geen weet van hebben,...misschien ook niet willen hebben... Deze wereld bevind zich ergens in het proces van wassen en drogen. Terwijl ik hier met de laptop op mijn schoot zit zie ik een regendruppel aan de andere kant van het raam op de tegels uit elkaar spatten, er volgen meerdere en de grijze tegels kleuren zwart. Ondertussen denk ik na over 1 van de grootste irritatiepunten allertijden: juist ja...sokken!!

Alle sokken die bij de was liggen gaan de wasmachine in, dat zou dus een even aantal moeten zijn, ik bedoel... er zijn geen dagen dat ik maar 1 sok draag ofzo...Na een uurtje in de wasmachine en daarna nog zo'n anderhalf uur in de droger lijkt het echter altijd zo te zijn dat er tenminste 1 sok voor zijn eigen leven heeft gekozen,... gewoon omdat hij geen zin meer heeft om sok te zijn... Maar waar gaan de verdwenen sokken heen?? Ik denk naar De Geheime Wereld van de Lost Socks... ik bedoel, ze moeten ergens blijven... Vervolgens blijf ik hier zitten met een hele berg Single Socks, let wel, Single Socks zijn niet onderling aan elkaar te koppelen, ondanks dat hier voornamelijk zwarte sokken in huis worden gedragen is de ene net iets valer dan de andere, heeft een andere boord of is meer gekrompen dan een andere Single Sock. Misschien zijn ze gewoon happy single? Tja da's best leuk maar ik krijg er geen warme voeten van. Misschien moet ik alle Single Socks nog een keer wassen en vinden ze dan wel de doorgang naar De Geheime Wereld van de Lost Socks en kunnen ze daar gelukkig worden met hun 'match' die hen al voor ging...

Naast de Lost Socks en de Single Socks heb je ook nog de sokken die besluiten om niet langer als stel samen verder te willen. Dan blijkt er plotseling een gat in 1 van hen te zitten,... had de wasmachine honger? Zat de sok klem in de doorgang naar De Geheime Wereld en heeft hij het net niet gehaald? Heeft zijn partner genoeg van hem? Huwelijkscrisis? Weer een aanwinst voor de stapel Single Socks in ieder geval...
Dan heb je nog het maken van de sokkenbolletjes, doe dit bij voorkeur bij daglicht, anders heb je kans dat je sokken krijgt die vreemdgaan. Dat je s'ochtends de sokken aan je voeten trekt en denkt: "Iets klopt hier niet...", dan blijkt de ene sok 3 centimeter langer te zijn dan de ander, of de ene is veel vaker gewassen en is bijna grijs in plaats van zwart... Uiteindelijk vinden deze sokken hun match wel weer, want er ligt ergens in de la natuurlijk nog zo'n setje, tenzij ik die ook weer verwisseld heb met een ander paar.... En zo kunnen we nog heel lang speculeren over The most curious case of socks... De regen is gestopt inmiddels en ik zie zelfs kleine stukjes blauw tussen de stapelwolkjes... Tijd om de sokken met rust te laten en boodschappen te gaan doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten