zaterdag 21 mei 2011

Vandaag ... 21 mei 2011

Hel'dre blauwe lucht boven mijn hoofd,...
... de wind, de zon,... zoals beloofd...
Zeewater, koel... opspattend tegen mijn benen,
zand dat kriebelt tussen mijn tenen...
Met de golven als meest overheersend geluid,
voel ik de warmte branden op mijn huid...

Al lopend langs de waterkant,
laat ik sporen achter in het zand.
Weldra echter,.. door golven belaagd,
zullen mijn voetafdrukken worden weggevaagd.
Zomaar zonder enige reden,...
zullen zij deel uit gaan maken van het verleden...

Zeilbootjes, de wind die voert hen mee,
zijn slecht kleine driehoekjes op zee...
Bestemming onbekend kijken zij niet om,
zonder twijfel,...koersend naar de horizon...
Het verleden... ik laat het nu met rust,...
... keer mijn rug toe naar de kust..

Voetstappen landinwaarts gericht,...
...omdat daar mijn verdere leven ligt...
Steeds doelbewuster zullen mijn stappen gaan,
om met beide benen in de toekomst te staan...
Hoe die er uitziet... ach,.. latere zorgen,...
voorlopig kijk ik niet verder dan de dag van morgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten