donderdag 28 oktober 2010

"Een heel bed voor jezelf" versus "Snurkende mannen"

05 augustus 2010

Van de week kwam er een gesprek op gang na aanleiding van een berichtje dat ik had gepost op Hyves. Het was iets in de trant van: "Snurkende mannen bijten niet, maar kunnen je wel ernstig uit je nachtrust houden!" . Ik ben er ondertussen achter dat er meer dames zijn met dit probleem,.... of eigenlijk heren, het is maar net hoe je het wil zien natuurlijk... De eerste reactie was van een oud-collegaatje, die vond dat mannen ook erg goed waren in dekens afpikken. Ik reageerde daarop door te zeggen dat wij s'winters altijd twee dekbedden hebben liggen: eentje extra als back-up voor als Vriendje zich volledig heeft ingewikkeld en het verdomd om maar een millimeter terug te geven. Miss Beverwijk reageerde hierop door te meldden dat zij maar blij was met haar single-status, want dat zij des betreffende problemen niet kende. Misschien eens tijd voor een lijstje met voor- en nadelen. Een pro-con-list. Het single bestaan versus huisje-boompje-(en het gebrek aan een)beestje.

Het eerste punt in makkelijk: "Een heel bed voor jezelf" versus "Snurkende mannen die je dekens afpikken". "Geen gezeur over "Wat eten we vandaag" versus "Samen kroepoekjes dippen in de satesaus". "Alleen ziek en zielig zijn" versus "Vriendje die midden in de nacht een bakkie warme thee voor je zet". "Geen jaloerse trekjes als de beste vriend van manlief een leuke spontane meid blijkt te zijn" versus  "Thuis komen uit je werk en lekker je hart kunnen luchten terwijl je samen in de pannen staat te roeren". Lekkere dingen (snaai-voer) in de kast hebben omdat hij het toevallig wel kan hebben. "Minder boodschappen (lees: melk en satesaus) in huis halen" versus "Burgelijk samen boodschapjes doen @ Appie". "Wanneer je wilt zoet-sappige meidenfilms kunnen kijken zonder commentaar" versus het feit dat hij toch stiekem wel een beetje moet lachen bij Bridget Jones. "Stilte" versus "Elkaar pesten", "Rust" versus "Ruzie maken over wie eerst Elsje mag lezen of de reclameboekjes te pakken heeft".

Oh single zijn was makkelijker.... maar ik heb mijn keuze wel gemaakt. Hoe burgelijk het ook is om samen boodschappen doen, ik vind het toevallig wel gezellig. De reclameboekjes en de stripjes in de krant mag hij van me hebben, maar het is altijd leuk om te proberen om ze eerder te pakken te krijgen, al is het maar voor de eer. Het dekbed dat hij afpakt,.... daar hebben we een back-up voor en wat dat snurken betreft ... ach.... dat doe ik toch ook wel eens ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten