donderdag 28 oktober 2010

Vriendje, Kikker, Prinsessen en meer...

17 augustus 2010

Vriendje is mijn man. Ik ben Moppie. Dit is vanaf dag 1 dat we bij elkaar zijn zo geweest. Hier ben ik zo aan gewend, dat ik me af en toe afvraag of Vriendje mijn echte naam wel weet. Toen we trouwden heeft hij de ambtenaar ook even raar aan staann kijken toen deze zei: "Trouwt u hierbij Barbara bla bla bla...." Tja, dan sta je toch even te kijken he... Toch even checken of je wel de juiste tegen over je hebt staan.

In Vriendjes wereld ben ik dan wel Moppie, ik sta ook nog bekend als Kermit, en in de wereld van Truus heet ik Bep. En oud klasgenoten in Eastbourne kennen ze me als Frog-eye. En ik herinner me ook iets over Blubje (?!?).

In de wereld waar ik Kermit heet begon het hele gebeuren met bijnamen denk ik. Samen met Missy S. We hadden het over Sjaaltje, Brede, Staartje, Gabber, Creep. Ik denk dat we het ook over een Bartje hadden, of hadden we daar een andere bijnaam voor?? Miranda heette Miertje, Merel heette in het eerste jaar van de middelbare school Twister. Ik vergeet er vast heel veel maar dit was onze wereld, een wereld waar je soms de echte naam van iemand niet eens kende, of vergat doordat je altijd zijn of haar alias gebruikte.

In de wondere wereld van vandaag hebben we het dus over Vriendje en Moppie. Over Kikker en Prinses. Prince Charming, Miss Beverwijk, Miss Rosie, Pien, Supernicht, Suus, Mamarijn en Tommy-boy. Een bijnaam krijg je niet zomaar, die verdien je. Of niet natuurlijk. Dus voor degenen zonder bijnaam,..... vraag er niet naar, je verdient hem vanzelf. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten