donderdag 28 oktober 2010

Over spinnen, tuinstoelen en Hannibal Lector

14 augustus 2010

Zoals zo vaak en bij zoveel mensen, heb ik bepaalde angsten. De een in bang voor onweer, de ander voor de dokter. Ik niet, ik heb een hele verzameling angsten maar deze twee zitten er niet tussen. Waar ik wel bang voor ben....? Nou ten eerste om een dierbare te verliezen, dat staat zeker op nummer 1....
Twee zijn spinnen, daar zullen sommige mensen zich ook nog in kunnen verplaatsen (gelukkig heb ik een SuperMams die hier al een paar om zeep heeft geholpen). Ooit was ik acht jaar oud en stond ik naast Mams op het balkon op een mistige kille ochtend. Zonder te kijken leg ik mijn hand tegen het muurtje en hoor wat kraken: een geplette spin was het resultaat van deze actie. Later op de dag bleek de buurvrouw, die ik Oma Berghuis noemde in haar slaap te zijn overleden. Spinnen moeten dus uit mijn buurt blijven. Mijn nummer 1 en 2 houden in mijn wondere wereld op een vreemde manier verband met elkaar.

Tuinstoelen... Say what? Beetje wazig! Ja inderdaad, tuinstoelen, je weet wel, van die plastic dingen met zo'n kussen erop. Ben altijd bang dat ik er doorheen zak.Toen ik vandaag bij Prinses ging lunchen was ik ook erg blij dat we op een stevig uitziend bankje gingen zitten.

De weg kwijt raken, vallen, gladheid, hoogtes, commentaar van anderen, afwijzingen, stiltes,  autorijden, de tandarts die ik al lang had moeten bellen en de film "Hannibal".
De dvd die we van deze film hebben, correctie, die Vriendje van deze film heeft, stond tijdenlang in het meubel onder de tv. Op de rug van desbetreffende dvd staat een afbeelding van het gezicht van Hannibal Lecter waar zijn ogen rood oplichten. Zolang als die dvd daar heeft gestaan leek het of ik in de gaten werd gehouden door die twee oogjes. Gelukkig kwam er op een gegeven moment een dvd kast. Ik zie de oogjes dan nog wel steeds, maar ze kijken me niet meer zo recht in mijn gezicht aan als ik op de bank zit, ...doen ze dat wel.... nou dan draai ik de dvd toch gewoon om? Kan hij ook niet meer kijken. Lekker puh!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten