donderdag 28 oktober 2010

De leukste Oma ter wereld is toevallig wel mijn Oma!!!!!

12 augustus 2010

Mijn Oma woont in Leek bij Groningen maar komt van oorsprong uit Velsen-Noord. Ik kom van oorsprong uit Groningen, maar woon nu in Haarlem, een kleine twinig minuten verwijderd van Oma's wereld van vroeger.
In Oma schuilt nog steeds een heel klein beetje westerling, zelfs na 6 decenia in omgeving Groningen. Hoogstwaarschijnlijk daardoor dat Oma ook vanaf het begin "iets" met Vriendje had. Onderschat het niet, een westerling die een Groningse familie binnen stapt zorgt voor opschudding en niet zo'n beetje ook. Waar dit aan ligt.... noem het cultuurverschil. Maar Oma en Vriendje, dat ging samen, zo als westerlingen bij elkaar. Eerst de uitleg dat Groningers muggen neefjes noemen, een puutje een tas is en het begrip uitkietelen. Dit werd zelfs live gedemonstreerd door Oma, op Vriendje uiteraard. Toen onze orchidee, die we van haar kregen, het afgelopen jaar begaf had Oma advies voor Vriendje. Verwaarlozen!!!! Dan zou hij het uiteindelijk wel weer doen. Vriendje volgt dat advies sindsdien braaf op.

Oma wordt door Miss Beverwijk "pittig wijfie" genoemd, ken je het liedje "Oma's aan de top!" van K3...? Voor mijn Oma geschreven! En als het begrip Girlpower al bestond in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw dan was dat vast gebasseerd op mijn Oma.

Oma's zijn top!
Maar de leukste Oma ter wereld is toevallig wel mijn Oma!!

Oh ja, kijk eens, naar de verwaarloosde orchidee!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten